Mgr. Andrej Ďurta Mgr. Andrej Ďurta

Domáce cvičenie - žiaden problém

Určite si už zažil deň kedy sa ti absolútne nič nechcelo robiť. Ráno si sa zobudil s nie najlepšou náladou, bolela ťa hlava a zle si sa vyspal. Poznáš ten pocit keď sa ti v robote nedarí a si po pracovnom čase znechutený, bez štipky energie a fitko je to posledné miesto na ktoré v tom momente myslíš.Takže keď gym neprichádza do úvahy najlepšie urobíte keď ho nahradíte niečím iným. Alternatív je pomerne dosť či už je to beh, bicykel, joga alebo proste niečo čo Vás robí šťastnými. Ak sa necítiš ani na tvoje obľúbené aktivity vtedy prichádza čas na cvičenie doma. Pretože ak máš cieľ ktorý chceš v tréningu dosiahnuť toto je ten správny deň kedy sa musíš prekonať a ísť do toho nech to stojí čo to stojí.
Cvičenie doma má hneď niekoľko výhod. Ako bolo spomenuté nemusíte nikam chodiť stačí si nájsť voľné miesto na podlahe v byte či dome alebo v lepšom prípade na terase či záhrade (čerstvý vzduch je na nezaplatenie). Ste v prostredí ktoré dobre poznáte a ktoré Vám vyhovuje. A to najhlavnejšie že ste sami a v pokoji si zostavíte vlastný program. Ten sa samozrejme odvíja od toho čo máte k dispozícii. Existuje mnoho pomôcok ktorými si viete vybaviť domácu posilovňu. Napríklad veľmi používaný je závesný systém TRX ktorý ľahko uchytíte za dvere alebo o strom. Moderné sú aj balančné pomôcky ako napr. bosu (both side up system) pri ktorých si viete zdokonaliť hlavne stabilitu a spevniť stred tela (core). Ďalšou cenovo dostupnou pomôckou sú rôzne gumy, expandery a therabandy ktorými si viete regulovať odpor pri mnohých ťahových cvičeniach. Poprípade si cvičenie viete spestriť švihadlom, kettlebellom alebo rôznymi masážnymi valcami. Ja ale najradšej využívam svoju vlastnú hmotnosť (kalistenika). Kalistenika a jej cvičenia tvoria akýsi základ pre naučenie sa základných pohybov pri akomkoľvek type tréningu. Kladie sa dôraz na správne technické prevedenie a uctieva silu a pevnosť ľudského tela. Pri takomto type cvičenia nepotrebujete žiadne športové náčinie. Vystačíte si totižto sami, maximálne si zoženiete joga mat alebo podobnú karimatku.   
Najlepšie je keď si cvičenie na doma prispôsobíte podľa seba a svojich schopností. Niekedy sa dajú v tréningu využiť aj iné nevšedné veci a nástroje ktoré máte zrovna po ruke alebo vám ležia zabudnuté v garáži. Stačí len trochu otvoriť oči a nechať voľnosť našej fantázií. Zoberiete jednotlivé cvičenia z vlastnou hmotnosťou a upgradujete ich o nejaké netradičné náčinie (napr. pri drepoch si zoberte do rúk ťažší kameň) a hneď máte zvýšenú obtiažnosť. Alebo si vyberte cvičenia ktoré za normálnych okolností robíte vo fitku na strojoch ale stroje nahraďte pomôckami čo práve nájdete (napr. nájdi dve tehly a máš jednoručky na tlaky alebo rozpažovanie). Vynaliezavosti sa medze nekladú. A keď si to nevieš predstaviť pozri sem: https://www.youtube.com/watch?v=OAobJI1r2Ec a inšpiruj sa mojím cvičením doma. 
Hlavne začni a pomaly skúšaj nové veci, ktoré ťa budú posúvať ďalej aby si si vedel vyskúšať aj ťažšie varianty rôznych cvičení. A zapamätaj doma je vždy čas nájsť si chvíľu pre seba tak prečo to nevyužiť na cvičenie.
(STAY Strong, STAY Home).   



Používaním stránok prevádzkovaných na www.trainerspot.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Súhlasím