Silvia Kurimská Silvia Kurimská

Alkohol a fitness

Alkohol, je absorbovaný žalúdkom a črevami. Ďalej ide cez pečeň do krvi. Prechádza pečeňou a vždy keď ňou prejde, nejakú časť premení na acetát. Acetát je to, čo robí alkohol toxickým. Ak acetát vstúpi do krvi, obmedzuje spaľovanie tuku v celom tele, nielen v pečeni. To je dôvod, prečo má alkohol veľký potenciál, aby sa ukladal ako tukové zásoby. Sám o sebe však acetát konvertuje do tuku len veľmi ťažko a tvoja pečeň je príliš zaneprázdnená odbúravať toxický acetát, aby nastali tukové prírastky. Výsledkom je, že pečeň ukladá menej ako 5% alkoholu ako tuk. Naviac, alkohol ako taký nemá tuky a len málo sacharidov (alkohol je sám o sebe makronutrient). To znamená, že skutočne môžeme minimalizovať ukladanie tuku kvôli alkoholu tým, že minimalizujeme množstvo mastných kyselín v krvi.

Veci, ktoré musíš vedieť...
• Konzumáciou viac kalórií ako potrebuješ (kalorický maintance), sa priberá.
• Alkohol sám o sebe ťa nerobí tučným, ale má kalórie.
• Tuk ťa robí tučným vtedy, keď si v kalorickom nadbytku počas dňa.
• Kalórie z alkoholu skôr fungujú ako palivo pre telo, než ukladanie tuku a glykogénu. To je z dôvodu, že vedľajším produktom metabolizmu alkoholu je toxický acelát. Takže keď budeš piť, spaľovanie tukov sa zastaví, kým tieto kalórie nespáliš.
• Pitie alkoholu ťa veľmi jednoducho dokáže priviesť ku kalorickému nadbytku. To môže zapríčiniť, že väčšina prijatých tukov v ten deň sa ti uloží tam, kde nechceš, záležiac od veľkosti tohto kalorického nadbytku.
• Kalórie z alkoholu môžeme nazvať prázdnymi kalóriami. Nepomôžu ti v regenerácii, ani náraste svalov. Kalórie z neho sa jednoducho musia počítať do kalorického príjmu, keďže ten je výsledkom, či chudneš alebo priberáš.


Takže keď vieš, že v piatok večer ťa čaká akcia spravíš nasledovné:
Počas dňa udržuj tuky na nízkej hodnote. Ak budeš piť príliš, budeš mať kalorický nadbytok, spôsobí to ukladanie tuku. Spaľovanie tukov bude zastavené, ale okrem opice nevznikne žiadny iný vážnejší trest. Počas tohto dňa nezabúdaj na bielkoviny pre udržanie svalovej hmoty (mäso, vaječné bielka, kazeín, tuniak vo vlastnej štave...) a sacharidy sa snaž obmedziť len zo zeleniny. Skús piť len šoty, červené suché víno (majú menej sacharidov). Brzdy bez kalórií (cola-zero, minerálka, voda) môžeš piť v akomkoľvek množstve. (pre tých, ktorí chytajú za slovíčka, je to v tom zmysle, že tieto nápoje neobsahujú kalórie navyše


Používaním stránok prevádzkovaných na www.trainerspot.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Súhlasím